- See more at: http://blogtimenow.com/blogging/automatically-redirect-blogger-blog-another-blog-website/#sthash.6BKA8IaF.dpuf A Thousand Dandelions: DIY: pot met herinneringen

1.12.2014

DIY: pot met herinneringen


Wat een heerlijke zondag is dit. Ik heb lekker uitgeslapen, het zonnetje schijnt en ik eet chocolaatjes. Veel beter kan een zondag ochtend niet toch? En: ik heb een super makkelijke DIY voor jullie. Perfect voor een zondagmiddag als je zin hebt om iets te doen maar geen zin hebt om iets te doen. 

Jullie zullen hem vast al kennen: de memory jar. Zelf vond ik het eigenlijk best wel handig. Vorig jaar zat ik er al over na te denken om hem te maken, toen dacht ik: nehh geen zin in. Nu dacht ik: oke, let's give it a try.
En niet omdat ik het idee had dat het moeilijk was om te maken (integendeel!), maar meer om het bij te houden en het zo te maken dat ikzelf er ook tevreden mee ben.

Want dat eeuwige jaar gezeur dat vind ik maar niks. Het kan mij eerlijk gezegd echt niet zoveel boeien of het nou 2013 of 2014 is. 

Daarom aanpassing 1: er komt geen jaar op mijn pot te staan. Want dat vind ik stom. 

Waar ik me soms ook aan erger: al dat ver-engels van de Nederlandse taal. Begrijp me niet verkeerd. Ik gebruik zelf ook vaak Nederlands en Engels door elkaar. Maar sommige dingen klinken zoveel beter in het kneuzige Nederlands! Ik vind memory jar maar stom klinken. Bij memory moet ik altijd denken aan het spelletje dat ik speelde toen ik klein was. En het was niet mijn lievelingsspel. Misschien dat dat het verklaard. 

Daarom aanpassing 2: er komt geen memory jar op mijn pot te staan. Want ik hou van de Nederlandsche taal.


Oh jongens wat voel ik me rebels vandaag. Ik lap alle memory-jars regels aan mijn laars en doe lekker waar ik zin in heb (dat er nooit memory-jars regels hebben bestaan vergeten we nu even).

Oja: voordat ik het vergeet. De DIY natuurlijk:
Neem een pot en plak er iets leuk op en schrijf er op wat je wilt. 

Voor de degene die even vergeten wat je ook alweer moest doen met zo'n pot:
Stop wat je wil en waar je blij van wordt in de pot. 

3 opmerkingen:

  1. Haha, wat schrijf je grappig zeg! En ik vind je veranderingen terecht. Mijn blog heeft wel een soortemetvan engelse titel, maar vooral de woorden 'fashion' 'beauty' en 'lifestyle' komen mijn mond uit. )Sorry voor alle enorm veel lieve en goede blogs die deze woorden als omschrijving gebruiken voor hun blog!)

    liefs,
    Femke van unendful.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zeg ! Ik denk dat ik dit ook ga doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb er laatst ook een gemaakt. Erg leuk om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...